pôsobí na slovenskom leteckom trhu od roku 1991. Patrí tak k prvým súkromným leteckým spoločnostiam v histórii bývalého Československa. Počas celého svojho pôsobenia poskytuje služby v oblasti leteckej záchrany (VZZS) a leteckého priemyslu, čím sa stala skúseným stabilným leteckým prevádzkovateľom a strediskom údržby vrtuľníkov.
V popradskom hlavnom sídle a v operačných strediskách v Bratislave, Nitre, Trenčíne, Žiline, Banskej Bystrici, Košiciach a v českom Olomouci a v Ostrave zamestnáva spolu vyše 100 ľudí.
Na základe súťaže Ministerstva zdravotníctva Českej republiky zahájila spoločnosť ATE 1. januára 2017 svoju pôsobnosť v leteckej záchrannej službe za hranice Slovenskej republiky, v stredisku Zdravotníckej záchrannej službe olomouckého kraja.
Počas záchrannej akcie dňa 7.9.2016 sa vo večerných hodinách neďaleko obce Strelníky zrútil záchranársky vrtuľník Bell 429. Na jeho palube, žiaľ, zahynuli všetci traja členovia posádky a 38-ročný pacient. Posádka na palube bola v zložení: pilot Ing. Ján Rušin, lekárka MUDr. Patrícia Krajňáková, záchranár: František Bartoš. Príčina pádu vrtuľníka je v štádiu vyšetrovania.
Pre potreby medzinárodnej leteckej prepravy rozšírila spoločnosť svoju flotilu o druhé prúdové lietadlo Cessna Citation 550 Bravo. Medicínske a VIP lety poskytuje ATE v roku 2015 dvomi lietadlami Citation Bravo OM-ATN a OM-ATS. Stroj Cessna Citation 560 Encore OM-ATM predala spoločnosť v septembri 2015 americkému zákazníkovi.
Tragický pád vrtuľníka Agusta A109K2 OM-ATB dňa 17.7.2015 v Prielome Hornádu hlboko zasiahol celú spoločnosť. Na palube sa nachádzal pilot Ľubomír Majerčák, lekár Marek Rigda, operátor Martin Svitana a horský záchranár Dušan Leskovjanský. Príčinou pádu bol kontakt vrtuľníka s vedením elektrického napätia.
Vo výberovom konaní na prevádzkovanie staníc Vrtuľníkovej záchrannej zdravotnej služby získala spoločnosť AIR – TRANSPORT EUROPE povolenia prevádzkovať všetkých sedem staníc na Slovensku. Obhájila si tak svoju doterajšiu pozíciu.
Spoločnosť AIR - TRANSPORT EUROPE, prevádzkovateľ Vrtuľníkovej záchrannej zdravotnej služby, sa na kongrese Medzinárodnej komisie pre záchranu v horách IKAR-CISA vo švédskom Åre, stala jej riadnym členom. Slovenskí leteckí záchranári sa tak pripojili k 63 záchranárskym organizáciám z 33 krajín sveta, ktoré sú členmi tohto odborného združenia.
Otvorenie nového hangáru a sídla stanice VZZS Košice - Krištof 04 v areáli Univerzitnej nemocnice L. Pasteura v Košiciach.
V apríli 2011 spločnosť AIR - TRANSPORT EUROPE oslávila 20. výročie svojho vzniku.
ATE tiež rozšírila svoju flotilu o moderné prúdové lietadlo Cessna Citation 560 Encore disponujúci VIP interiérom. Spoločnosť plánuje realizovať modifikáciu zameniteľnej zástavby interiéru, aby bolo lietadlo možné využívať na medicínske účely pri prevozoch pacientov a rovnako aj na účely osobnej prepravy.
Pre zvyšovanie kvality poskytovaných služieb rozšírila ATE svoju flotilu o ďalšie vrtuľníky Agusta A109K2 (OM–ATJ, OM-ATK).
Na základe získania Povolenia MZ SR na prevádzkovanie Ambulancií Vrtuľníkovej záchrannej zdravotnej služby prevzala ATE 9.11.2009 prevádzku v Stanici VZZS Žilina (sídlo v areáli FNsP).
Následne 10.12.2009 otvorila spoločnosť ATE Stanicu VZZS aj na letisku v Trenčíne.
Prvá nočná technická záchranná akcia s použitím navijaku vo vysokohorskom teréne v histórii slovenského letectva.
VZZS ATE začala intenzívnu spoluprácu s členmi Tatranskej horskej služby - dobrovoľného zboru (THS DZ).
Podpis kontraktu na kúpu dvoch dvojmotorových vrtuľníkov typu „Grand light“ s opciou na ďalšie dva vrtuľníky počas leteckej show vo Farnborough vo Veľkej Británii.
Prvá nočná záchranná akcia vo vysokohorskom teréne na Slovensku, počas ktorej boli použité okuliare na nočné videnie v Západných Tatrách.
Uvedenie nového spôsobu záchrany pomocou systému Rollgliss. Novú záchranársku techniku prevzala Vrtuľníková záchranná zdravotná služba ATE od švajčiarskej záchranárskej organizácie REGA, ktorá ju úspešne používa v Alpách.
K špičkovo vybaveným strediskám Vrtuľníkovej záchrannej zdravotnej služby pribudla aj Banská Bystrica. Bol tu umiestnený už štvrtý vrtuľník Agusta A109 K2 spoločnosti AIR - TRANSPORT EUROPE.
Prvý vrtuľník spoločnosti - francúzsky SA 316B Alouette III - bol uvedený do prevádzky v stredisku Vrtuľníkovej záchrannej zdravotnej služby Poprad.
ATE uvádza do prevádzky poľské vrtuľníky Mi-2 a tiež vrtuľníky Mi-8T a Mi-8P pre špeciálne letecké práce.